Інформатика в школах України

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти 2011 р.

(витяг, повний текст на сайті Верховної ради)
Освітня галузь “Технології”
Метою освітньої галузі “Технології” є формування і розвиток проектно-технологічної та інформаційно-комунікаційної компетентностей для реалізації творчого потенціалу учнів і їх соціалізації у суспільстві.
Освітня галузь складається з інформаційно-комунікаційного та технологічного компонентів.
Інформаційно-комунікаційний компонент
Реалізація інформаційно-комунікаційного компонента спрямована на формування предметної інформаційно-комунікаційної компетентності та ключових компетентностей.
Завданнями навчання інформатики в основній школі є формування в учнів навичок і вмінь проводити основні операції з інформаційними об’єктами, зокрема:
  • здійснювати пошук необхідної інформації з використанням пошукових і експертних систем, зокрема Інтернету;
  • створювати інформаційні об’єкти, фіксувати, записувати, спостерігати за ними і вимірювати їх, зокрема, в рамках реалізації індивідуальних і колективних проектів;
  • висувати і перевіряти нескладні гіпотези навчально-пізнавального характеру, створювати, вивчати та використовувати інформаційні об’єкти;
  • використовувати засоби інформаційно-комунікаційних технологій для обміну інформацією, спілкування;
  • планувати, організовувати індивідуальну і колективну діяльність в інформаційному середовищі.
read more
У галузі теоретичної інформатики учні:
  • вивчають, аналізують інформаційні процеси, що відбуваються у живій природі, суспільстві та техніці;
  • одержують уявлення про основи управління, прийняття рішень, основні принципи роботи засобів інформаційних технологій;
  • ознайомлюються з інформаційним моделюванням;
  • розвивають алгоритмічне мислення як засіб планування, організації діяльності.
У галузі соціальної інформатики учні:
  • одержують уявлення про роль інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку сучасної цивілізації, інформаційній інфраструктурі суспільства, про основні види засобів масової інформації та взаємодію людини з такими засобами;
  • засвоюють юридичні та морально-етичні норми роботи з інформаційними даними і програмними продуктами;
  • отримують уявлення про інформаційну безпеку суспільства та особистості.
Завданнями навчання інформатики у старшій школі є формування в учнів здатності:
  • виявляти та аналізувати інформаційні процеси в технічних, біологічних і соціальних системах;
  • будувати і використовувати інформаційні моделі, а також засоби опису та моделювання явищ і процесів.
Інформатика. Навчальна програма для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. (2012 рік)
Нормативно-правова база SТЕМ-освіти. Науково-практичні публікації експериментальних досліджень у галузі STEM-освіти. Навчальні програми та навчально-методичні посібники.Рекомендовані мережеві ресурси для підтримки дослідницької діяльності учнів.
Всеукраїнська Інтернет-олімпіада з інформаційних технологій
Матеріали Інтернет-олімпіад починаючи з 2015-16 р.р. - результати, завдання, авторські розв'язки.
Original link
Бебрас. Міжнародний конкурс з інформатики та комп’ютерного мислення.
Украiнський бобер Відповідно до повноважень, делегованих Міжнародним Оргкомітетом Бебрас (International Bebras Committee, (https://www.bebras.org/community.html), та наказу МОН України від 16.03.2013 року № 1437, конкурс проводиться в Україні Львівським фізико-математичним ліцеєм-інтернатом при Львівському національному університеті імені Івана Франка.
Original link
Електронні версії підручників "Інформатика - 8"
Марія Темник
Методика навчання інформатики у початковій школі
Лабораторний практикум базового курсу інформатики у класах інформаційно-технологічного профілю
Посібник/ Руденко В.Д., Самой-
ленко Н.І., Соколовська Т.П., Семко Л.П., Регейло І.Ю. – К.: Педагогічна думка, 2012. – 136 с.
Епоха програмування та STEM
  • Мобільні технології, Google Docs, хмарні сервіси.
  • Акцент на Python, Scratch, робототехніку, 3D-моделювання.
  • Поява STEAM-освіти, Arduino, Raspberry Pi.
  • Використання інтерактивних дошок.
640 kB)
Згенеровано Hedra.ai
Погляд 15-річної давнини на проблеми навчання інформатики та її майбутнє.