Інформатика в школах України
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти 2004 р.
Освітня галузь "Технологія"
Основна мета освітньої галузі "Технологія" полягає у формуванні технічно, технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства, ... основних компонентів інформаційної культури учнів,...
Через зміст освітньої галузі "Технологія" забезпечується: - ... ознайомлення учнів з місцем і роллю інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному виробництві, науці, повсякденному житті та їх підготовка до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням.
Структурування змістового наповнення галузі відбувається на основі таких змістових ліній: - ... людина та інформаційна діяльність (елементи інформології, основи інформаційних технологій, основи алгоритмізації і програмування)
Основна школа
Зміст освіти
Інформація та інформаційні процеси. Моделювання та інформаційні моделі. Інформаційно-комунікаційні технології. Пошук, опрацювання, зберігання і передавання інформації за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій. Апаратне та інформаційне забезпечення комп'ютера. Операційні системи. Системи опрацювання текстових, числових і графічних даних. Програмні засоби навчального призначення. Інформаційно-пошукові і телекомунікаційні системи. Основи алгоритмізації і програмування. Алгоритми та їх властивості. Базові структури алгоритмів. Засоби описування алгоритмів.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів: Знання поняття інформації, способів і засобів одержання та опрацювання сучасної інформації; типів моделювання та основних етапів технології розв'язання різних задач з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій; функціональних можливостей комп'ютера та програмних засобів різного призначення; основних властивостей алгоритмів і способів та їх базових структур. Уміння будувати найпростіші інформаційні моделі і досліджувати їх за допомогою засобів інформаційно-комунікаційних технологій; описувати алгоритми розв'язання навчальних задач; раціонально використовувати комп'ютерні засоби при розв'язанні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням і передаванням.
Старша школа
Зміст освіти
Інформаційні процеси в суспільстві. Програмне забезпечення навчального призначення. Робота з прикладними програмами для розв'язування задач з математики, фізики, географії, іноземних мов тощо. Розв'язування навчально-дослідницьких задач. Опрацювання експериментальних даних. Телекомунікаційні системи. Інформаційно-пошукові системи. Мультимедійні технології. Системи штучного інтелекту. Експертні системи. Технології програмування. Виробничі інформаційні технології. Інформаційні технології у проектній діяльності. Інформаційне забезпечення проектної діяльності.
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
Усвідомлення можливостей використання комп'ютерних мереж і систем; можливостей комп'ютерного моделювання технічних засобів і процесів. Знання соціальних, правових та етичних аспектів інформатизації суспільства; можливостей використання програмного забезпечення комп'ютера в навчальному процесі; особливостей різних технологій програмування, сутності процедурного і декларативного програмування. Уміння користуватися комп'ютерними мережами і працювати з комп'ютерними системами різного призначення; застосовувати комп'ютерні засоби у проектній діяльності; адекватно добирати програмний засіб як інструмент пізнавальної діяльності.
read more
У зв'язку з переходом до профільного навчання у 10-11 класах 2003 року було розроблено кілька програм для вивчення інформатики у різних профільних класах.
класах філологічного, суспільно-гуманітарного, універсального, художньо-естетичного та спортивного профілів було рекомендовано користуватися навчальними програмами з інформатики для 10-11 класів, розрахованих на 70 годин (1 година на тиждень). Акцент у цих програмах для класів указаних профілів робиться на пошук, використання та опрацювання різноманітних відомостей.
Для класів фізико-математичного профілю рекомендована навчальна програма, розрахована на 140 годин (2 години на тиждень). Акцент робиться на розв'язуванні задач за допомогою комп'ютера, практичному опануванні учнями навичками роботи з сучасним програмним забезпеченням.
Також розроблено програми, за якими у класах з поглибленим вивченням інформатики навчання може здійснюватися з 7-8 класів, та програма пропедевтичного курсу "Вступ до інформатики 5-6" для 5-6 класів.
Але для більшості шкіл інформатика вивчалася тільки у 10-11 класах за коротким (безмашинним) варіантом.
Книга Вчителя Інформатики (2006)
Діджиталізація навчання
  • Інтернет у школах, перші мультимедійні кабінети.
  • Windows XP, перехід на офісні технології.
  • Початок вивчення HTML, основ алгоритмізації, Scratch.
  • Впровадження мультимедійних презентацій у навчання.
У 2009 році у більшості шкіл України розпочинається вивчення інформатики за програмою для профільної 12-річної школи. З 2013–2014 навчального року учні 2-х класів вивчають новий предмет «Сходинки до інформатики». Доречні слова невідомого автора:«ІКТ – це інструмент для того, щоб ввести майбутнє в школу сьогодні». Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій створив нові, так звані соціальні сервіси Інтернету, які мають могутній вплив на розвиток освіти. Застосування соціальних сервісів Інтернет при вивченні інформатики сприяє підвищенню мотивації і результативності навчання, оволодінню учнями навичок ефективного, осмисленого застосування нових інформаційних технологій.